Stalo se u nás - Novinky

ROZHOVOR: Petr Fiala - Z Chebu až na velké závody do Číny

10. 11. 2018

Jedním z velmi úspěšných členů našeho tréninkového systému je Petr Fiala. Závodník, který obléká dres cyklistického týmu AC Sparta Praha a v letošní sezóně si vyzkoušel i závody mimo Evropu. Položili jsme Petrovi několik otázek a jeho odpovědi si teď můžete přečíst i Vy.

Kdy jsi začal s cyklistikou a jakými oddíly jsi zatím prošel?
Cyklistice se věnuji od malička, kdy nás taťka brával na místní závody jako třeba Chebské kašny. Začínal jsem v PROFI SPORT Cheb, v kadetech jsem přešel do Mapei Kaňkovský, kde jsem strávil 2 sezóny. Jako junior druhoročák jsem byl v Prostějově a po přechodu do mužů jsem první 2 sezóny jezdil za Spartu, následně jsem jeden rok strávil ve Favoritu Brno a teď jsem druhou sezónu zpět ve Spartě.
Jaké závody jste letos se Spartou absolvovali?
Letošní kalendář byl hodně nabitý. Začali jsme tradiční klasikou na Bíteši. Následně jsme závodili v Rakousku a na etapových závodech v Polsku – Grody Piastowske a Tour Malopolska – a v Rumunsku. Do toho samozřejmě Mistrovství ČR v Plzni a další domácí závody. Největší závod jsme absolvovali v Číně – závod kolem jezera Quinghai (2. HC), který měl 13 etap. Potom série kritérií v Německu a etapový závod Okolo Íránu. No a sezóna ještě nekončí, protože od středy jedeme další etapový závod v Číně.
Tak na čínských silnicích budeme držet palce. Těch startů v zahraničí máš za sebou opravdu hodně. Mohl bys srovnat styl závodění venku a u nás – na závodech ČP?
Ten styl závodění je hodně odlišný. Když přijedete na ČP, tak se vše odvíjí od toho jak závodí nejlepší česká stáj Elkov. Proti tomu už v Polsku je více konkurenceschopných týmů, proto se nedá předem odhadnout taktika. Wibatech , CCC a další týmy mají svou sílu a opravdu se závodí . Nelze na nic čekat. Když jsme pak přijeli na závody do Číny, tak tam už je styl závodění obdobný jako na největších světových závodech. První hodinu se jede naplno, poté co se pak vytvořil denní únik, kontrolovali čelo závodu týmy jako Willier Trestina nebo Manzana Postobon. Únik pak sjeli sprinterské týmy a všechno vrcholilo hromadným dojezdem. Největší školou pro mě ale překvapivě byl etapák v Íránu. Opravdu velká škola cyklistiky! Zde sice nebyly proconti týmy, ale mentalita domácích závodníků je úplně jiná. Mají sice stejný dres, ale neustále závodí i mezi sebou. Pořád se závodilo, pořád na terezínu a na škarpě! Pořád se jel doraz a nebylo výjimkou, aby se peloton v průběhu závodu několikrát roztrhal na 6 nebo 7 skupinek. Bylo to asi to nejtěžší, co jsem letos zažil. Zároveň ale i to nejhezčí. Nejvíc mě to baví právě takhle.
Z toho co říkáš je jasné, že závody se od těch tuzemských dost liší. Potkáváte se s velkou konkurencí. Jak se tedy dařilo týmu a hlavně jak se dařilo tobě osobně?
Sezónu jsem začínal trošku pomaleji, jelikož jsem po předchozí zlomenině klíční kosti zahájil přípravu až po polovině prosince v době Vánoc. Naštěstí kluci byli ve formě a já jsem na Grodech v Polsku nebo na jihu Čech na RBB Tour hlavně pracoval pro tým. Náznak toho, že už jsem ve svojí pohodě přišel na etapáku v Rumunsku, kdy se mi v 1. etapě podařilo naskočit do úniku, z něhož jsme do cíle vydrželi jen dva. Já jsem získal červený dres (a byl jsem i průběžně druhý mezi vrchaři), který jsem v poslední etapě jen těsně neudržel. Nasledně jsem pak na Tour of Malopolska znovu odjel hned v první etapě a získal jak vrchařský tak sprinterský dres, který se mi podařilo dovézt až do cíle. Tyhle výsledky jsou v první polovině sezóny určitě nejvíc! Na mistráku republiky jsem ale trošku zaspal a výsledek byl zklamáním. Formu jsem ale přenesl na další polský etapový závod Solidarnosc, kde jsem jel poprvé na celkové pořadí a dojel těsně za elitní dvacítkou. Naopak v Číně jsem se dost trápil. Závodilo se ve vysoké nadmořské výšce, což mi vůbec nesedělo. Poprvé jsem jel ve výškách okolo 4000 metrů a navíc se přidaly i střevní potíže. Následně se mi celkem dařilo na turné v Německu, kde jsem pravidelně dojížděl v TOP10. Na finále ČP jsem obsadil 5. místo, což byla hodně velká vzpruha. V Íránu jsem se pak cítil taky velice dobře a nevyšla mi pouze 1 horská etapa, kde jsem ztratil dost minut. Teď přijde znovu Čína, tak uvidíme.
Kterého výsledku v sezóně si vážíš nejvíc?
Nevím co bych vyzdvihl. Když přijedu na závody, nerad se celý den vezu v balíku. Jsem spíš agresivnější typ jezdce. Takže pro mě bylo důležité, že jsem dokázal na závodech obléknout zmíněné dresy a některý jsem nakonec dokázal i uhájit. To cením vysoko. Jsem rád, že jsem se celkově dokázal posunout nahoru. A potěšilo mě i to 5. místo na poháru v Židovicích. Celkově bych sezónu označil za takový comeback, kdy jsem se po 2 nevýrazných letech zvedl a snad naladil standard do další sezóny. Takže snad trošku restart kariéry, odrazový můstek dál…
Super. To se dobře poslouchá. Je naopak něco, na co bys rád zapomněl? Nějaká nepříjemnost, která tě potkala. Ať už závodní neúspěch nebo nějaký zážitek ze závodů?
Přemýšlím. Hmm, asi ten mistrák. Ten mě mrzí. Tam výkonnost byla si výš a ten moment zaváhání mě mrzí docela dost. No a rád bych asi dovezl až do cíle i červený sprinterský dres na etapáku v Rumunsku. Chyběl kousek. Jinak během sezóny jsou nepříjemné momenty, ale žádný mi naštěstí nezůstal tak hluboko v paměti.
A naopak něco pozitivního? Zážitek, na který nezapomeneš?
Když jsem Honzovi Rybovi rozjížděl spurty v Číně a vedle mě jel na špici Pippo Pozzato, tak jsem si užil svých 10 vteřin slávy.
Opusťme teď závody. Vzhledem k tomu, že se připravuješ v našem tréninkovém systému SportRaces, také nám řekni jak dlouho u nás trénuješ a jak jsi spokojený? Proč sis vybral tuhle cestu přípravy?
Když jsem po 2 letech v mužích přišel do Favoritu Brno, tak to byl asi zlomový moment. Angažmá u pana Trkala mi nesedlo. Experimentoval jsem se stravou a celkově jsem se i po návratu do Sparty dost hledal. To mě trénoval otec a od poloviny sezóny jsem začal vše dost konzultovat s Petrem Novákem, jeho rady mi dost pomohly a naplno jsme začali spolupracovat před začátkem letošní sezóny. S Petrem se blíže znám asi 2,5 roku. Petr byl vždycky motivátor. Když jsme se potkali na závodech, tak mě vždy kamarádsky podpořil. I když se mi třeba nedařilo, pořád ve mně viděl potenciál. Potřeboval jsem člověka, který mi hodně věří. Celkově se mi líbí celý projekt. Kdykoliv trenérovi napíšu, dostanu zpětnou vazbu. Není to strojový přístup k tréninku. Všechno spolu konzultujeme. Je tady 100% zpětná vazba závodník – trenér a jsou vidět výsledky. Přijde mi, že všichni co jsou v programu se také výkonnostně posouvají nahoru.
Doporučil bys tedy těm co váhají, zda to u nás vyzkoušet, aby se do systému SportRaces zapojili?
Určitě bych to doporučil. Nemám jedinou výtku a celý systém se mi líbí. Trenér je tu pro mě de facto 24 hodin denně. Jsem rád, že jsem členem systému a nemůžu si to vynachválit.
Díky, tak jdeme pomalu do finiše. Máš nějakou slabinu? Libůstku, na kterou nejsi úplně pyšný?
No kafe a dort je nejlepší sport! Takže kafíčka a dortíčky, to já rád… No a samozřejmě jako Západočech, co má blízko do Plzně si občas dám pivo.
Každý cyklista má nějaké cíle a nějaké sny. Máš svoje cíle a sny?
Jezdím ve třetidivizní tým a chtěl bych se posunout výš. Směrem do druhé, možná první divize. S Petrem Novákem jsme letos postavili pevné základy a věřím, že to není nereálný cíl. Chci se prostě celkově posunout v závodní hierarchii a naučit se vyhrávat závody. A sen? Každý řekne, že by chtěl stát na startu Tour de France. Mě ale nejvíc uchvátily jarní klasiky. Takže jet nějakou velkou jarní klasiku a zažít tu atmosféru velkých závodů v Belgii – na Flandrech nebo třeba na Lutych – Bastogne- Lutych.
Petře, děkujeme. Ať se ti daří na etapáku v Číně a ať v budoucnu dosáhneš svých cílů. Pak už to bude ke splnění snu jen kousek.

SportRaces-Isaac Team a druhý rok na našich silnicích!

10. 10. 2018

Sezóna 2019 je u konce. Pro SportRaces-Isaac Team šlo o druhý rok v silničním pelotonu a rozhodně se nejednalo o rok neúspěšný, což dokládá mnoho vítězství a několik desítek dalších pódiových umístění v jednotlivých závodech různých kategorií. O tom, jak se závodníkům týmu dařilo, jsme Vás víkend co víkend informovali na našem facebooku. Těm nejvýznamnějším triumfům se v průběhu podzimních dnů budeme věnovat formou samostatných příspěvků. Jak si ale SportRaces-Isaac Team vedl v celkovém hodnocení jednotlivých soutěží? Čtěte následující řádky!


Tým se pravidelně prezentoval nejen na závodech série RoadRace, amatérských soutěžích UAC, SAL a Extraliga Masters, ale například i v rámci regionálního Poháru Karlovarského kraje. Naše ženy a junioři pak dokázali vybojovat body i do celkového hodnocení ČP mládeže a žen v silniční cyklistice.


Série RoadRace, ačkoliv je tvořena tradičními a kvalitními závody, měla letos v silničním kalendáři premiéru a na startu jednotlivých zastávek se scházela velice silná konkurence. Celý projekt byl tvořen kratšími závody (RoadCup) a klasickými silničními maratony (MarathonCup). SportRaces-Isaac Team se závodů účastnil pravidelně a v rámci celkového hodnocení si vedl znamenitě. Vítězem maratónského MarathonCupu se totiž stal Jaroslav Hradecký! Jára přidal i několik startů v rámci RoadCupu a ovládl také hodnocení RoadRace. Zde jsme však v TOP TEN měli ještě další 2 závodníky, když celkové 6. místo obsadil Miroslav Thuma a desítku uzavřel Tomáš Ress. V maratonské soutěži MarathonCup byl v celkovém pořadí, kromě vítězného Jardy Hradeckého, úspěšný opět Tomáš Ress na 7. místě a Bedřich Průcha na 9. příčce. V první desítce RoadCupu je pak na 8. místě jméno Ondřej Švanda. Mezi nejlepšími ženami nechybí ani Šárka Dýrová Macháčková.


Tradiční středočeská série UAC (Unie amatérských cyklistů) znamenala celkové 2. místo v kategorii A pro Mirka Thumu a 4. místo pro Járu Hradeckého ve stejné kategorii. V rámci kategorie B obsadil Ondra Švanda 6. místo. Největší radost nám však na UACu udělala Kamila Thumová, která zvítězila v celkovém pořadí mezi ženami! V celkovém pořadí časovkářů obsadili Mirek a Ondra shodně 2. místa ve svých kategoriích a Kamča i zde slavila vítězství.


V konečném hodnocení závodů SAL (Severočeská amatérská liga) bral 2. místo v M30 Lukáš Raufstein, když se o pořadí na bedně rozhodovalo až ve finiši posledního závodu! Dále jsme na SALce obsadili další 3 pódiová hodnocení, když bronz získali Mirek Thuma v M20, Kamila Thumová v kategorii žen a Jakub Miklovič mezi juniory. Také SAL však vypisuje svůj časovkářský pohár. V M20 zvítězil Mirek Thuma, v M30 byl Lukáš Raufstein těsně druhý. Dále pak 3. příčku mezi „třicátníky“ obsadil Honza Dvořák a na pomyslná pódia se v kategoriích opět vešli i Kuba s Kamčou.


V ústeckém regionu se jezdí také středeční seriál VLK (Vrchařská liga krušnohoří), kterého se pravidelně účastnil opět Kuba Miklovič. Kuba v některých závodech dokázal celkově zvítězit a v konečném hodnocení obsadil 2. místo napříč kategoriemi.


V seriálu Extraliga Masters obsadil Béda Průcha 3. místo v kategorii M, Ondra Švanda skončil celkově na 2. pozici v M30 a mezi těmi nejzkušenějšími ženami dokázala zvítězit velká podporovatelka ženské silniční cyklistiky Jaroslava Mojžíšová!


Na Karlovarsku jsme pak především v průběhu jara absolvovali závody souhrnně označené jako Giro Chodov a zařazené do Poháru Karlovarského kraje. V M30 zde zvítězil Lukáš Raufstein a na druhém místě ho doplnil Honza Dvořák. Mezi ženami zvítězila Kamča Thumová.


Tolik k účinkování našeho týmu v jednotlivých soutěžích. Všem závodníkům gratulujeme k výborným výsledkům a věříme, že pod vedením trenérského týmu Sport&Races se budou nadále výkonnostně i výsledkově posouvat výš a výš!

Jaro v Toskánsku

28. 3. 2018

V průběhu února a března jsme uspořádali dva přípravné tréninkové kempy v italském Toskánsku. Perfektní zázemí pro obě akce nám - stejně jako v roce 2017 - poskytl široko daleko vyhlášený hotel Zi Martino v "podhradí" městečka Castagneto Carducci. Odsud není daleko k moři ani do kopců a hor toskánského vnitrozemí. Ideální místo pro závodní, výkonnostní i rekreační cyklisty. Tady si totiž to své najde každý!

První kemp proběhl v termínu od 21. února do 4. března a většinu účastníků tvořili členové týmu SportRaces-Isaac Team, kteří se zde chystali na nadcházející závodní sezónu. Počasí, které tou dobou v Toskánsku panovalo, mělo daleko k představám o jarním středomořském klimatu. Uvážíme-li však skutečnost, že v tomto období teploty v ČR a většině Evropy běžně klesaly na minus patnáct, byl ten dvacetistupňový rozdíl, modrá obloha a slunce skutečným luxusem. Druhý kemp se uskutečnil ve dnech 14. až 25. března a Castagneto Carducci nás přivítalo slunečným počasím a teplotami kolem 15 stupňů. To už bylo skutečné jarní Toskánsko, jaké chcete poznat. Přes 20 účastníků (25% žen dokazuje, že cyklistika rozhodně není sportem pouze pro chlapy) bylo rozděleno do 3 tréninkových skupin, přičemž toto rozdělení rozhodně nebylo dogmatem. Kdo se po několika dnech cítil na "povýšení", měl možnost to zkusit. Stejně tak bylo možné si pár dní "odpočinout" na tréninku s méně rychlou skupinou. První tréninky probíhaly převážně na rovinách a kromě základní vytrvalosti se dbalo také na dodržování zásad jízdy ve skupině. Když jsme pak začali zrychlovat a mimo ujetých kilometrů nabírat i výškové metry, byly jednotlivé skupiny takřka kompaktními celky, kde každý věděl, co může od svých kolegů očekávat. V závěru soustředění pak už nebyl problém absolvovat opravdu dlouhé a těžké tréninky, které se pro mnohé staly i jedním z ukazatelů předsezónní formy. První závody v amatérském pelotonu se nezadržitelně blíží! A jak vypadal běžný tréninkový den? V 7:30 jsme vyráželi na krátký výklus mezi místní vinice, který jsme v polovině cesty doplnili nezbytnou rozcvičkou. Po návratu do hotelu jsme se po osmé hodině společně sešli na snídani a kvalitním jídlem se připravili na den v sedle silničního kola. Cyklistický trénink začínal pravidelně kolem půl jedenácté a jeho rozdělení posezením u italské kávy v některém z místních podniků bylo příjemnou tradicí. Po návratu jsme předali kola do péče mechaniků, kteří zajistili aby vše druhý den bylo čisté a fungovalo jak má. Následoval kašový bufet a během něj první diskuze mezi členy jednotlivých skupin o svých jedinečných zážitcích. A že bylo co vyprávět! Někdo využil možnost masáže, někdo si podvečer na soustředění zpestřil jinak. Po tříchodové večeři, která určitě neudělala ostudu hotelové restauraci vyhledávané – především o víkendech – i místními, pokračovala často diskuze na téma trénink, závody, trénink, závody.... Ne nebojte se, bavit se umíme skutečně o čemkoliv! :) Pár večerů bylo ve znamení zajímavých přednášek a došlo i na společné filmové promítání. Prostě a jednoduše jsme si dny užívali od rána do večera! Málokdo opouštěl kolektiv dřív než ostatní, a když už ano, tak jedině kvůli únavě z náročného tréninkového programu. Pokud stále váháte, zda s námi vyrazit příští jaro trénovat, vyzkoušejte nejprve některou z víkendových akcí, které pro Vás v brzké době uspořádáme! Vaše rozhodování pak bude určitě snadnější!

Schühler a Fiala úspěšně závodili na Bíteši!

27. 3. 2018

V neděli 25. března byl závodem Velká Bíteš - Brno - Velká Bíteš zahájen ČP v silniční cyklistice pro rok 2018. Na startu tradičního otvíráku sezóny se ještě neobjevili závodníci v barvách našeho týmu SportRaces-Isaac Team, kteří buď ještě ladili formu na závěrečných přípravných kempech nebo léčili zranění, která se nám bohužel v přípravě zcela nevyhnula. Přesto jsme na startu měli své zastoupení.

V barvách týmu AC SPARTA PRAHA CYCLING se totiž na start postavili svěřenci trenéra Petra Nováka. Oba dva závodníci kategorie Elite – Tomáš Schühler a Petr Fiala – nejen že těžký závod dokončili (což na Bíteši rozhodně není samozřejmostí), ale především odvedli kvalitní práci pro tým. Tomáš Schühler byl klasifikován na 28. místě jako třetí nejlepší závodník svého týmu. Petr Fiala pak obsadil 58. příčku. Oběma borcům gratulujeme a přejeme mnoho úspěchů v dalších závodech začínající sezóny!

Týmové dresy

Nabízíme Vám koupi našich závodních dresů vyráběných v Itálii v designu Sport&Races.

Dresy jsou výrobkem italské značky ALÉ z řady PRR Carbon. Jsou ručně šity v italském závodě nedaleko Verony. Tyto dresy jsou volbou WorldTour týmů a mnoha profesionálních stájí ve světě.

Chci si koupit dres

Trénujte s námi!

Připraveny pro Vás máme 3 tréninkové programy:

SPORT

Tréninkový plán
Plán sestavován na měsíc, úpravy placené.

Cena: 1000 Kč za měsíc

RACE

Tréninkový plán + výživa
Plán sestavován na týden, 1 úprava a základní nutriční poradentsví v ceně.

Cena: 1500 Kč za měsíc

PROFI

Tréninkový plán + výživa + podpora
Plán sestavován individuálně, úpravy zdarma, rozšířené nutriční poradenství, sleva na akce a vyšetření v ceně.

Cena: 2700 Kč za měsíc
Chci trénovat